Betere beslissingen dankzij business intelligence

Een bedrijf runnen is beslissingen durven nemen. Creditsafe verandert de manier waarop beslissingen genomen worden. Zij verzamelen de data en ontwikkelen de nodige oplossingen om bedrijven dagelijks te ondersteunen in hun beslissingstrajecten voor elk departement, van finance tot marketing. “Met onze geïntegreerde oplossingen bieden we een 360°-oplossing voor elk type bedrijf”, zegt country manager Emma Germano van Creditsafe België.

Actuele en gedetailleerde data is vandaag voor elk bedrijf cruciaal. Het vormt de basis voor constructieve samenwerkingsverbanden, voor het werven van nieuwe klanten en zelfs voor specifieke marketingacties. Waar je die data verzamelt en hoe je ze in een gebruiksklare vormt giet, is een ander paar mouwen. Daar komt Creditsafe te hulp.

Creditsafe

Model op maat van bedrijfsnoden
Creditsafe, de meest gebruikte leverancier van handelsinformatie ter wereld, is al 21 jaar actief en zetelt sinds 2011 ook in België. Het verzamelt de bedrijfsdata en zet die onder meer om in managementtools en risico-analysesystemen. “Onze (financiële) bedrijfsdata wordt via geïntegreerde oplossingen gecombineerd en geanalyseerd. Zo kunnen onze klanten hun nodige conclusies trekken op basis van hun behoeftes. Dat is de basis van een model op maat”, legt Emma Germano uit.

“Het team innovatie is achter de schermen elke dag bezig met nieuwe tools en creatieve oplossingen. Het data- en techteam superviseert onze systemen. De analisten monitoren de instroom van data en volgen economische trends. Zo werken we steeds verder aan de beste kwaliteit van onze data en tools.”

Flexibiliteit en transparantie
Met verschillende abonnementsformules biedt Creditsafe flexibele dataoplossingen aan. Zo kan bijvoorbeeld een starter specifiek inzetten op ‘gezonde’ prospectie enerzijds. Anderzijds kan een kmo, via het online platform, controleren of hun (nieuwe) klanten kredietwaardig zijn. Met één druk op de knop integreert de klant de Creditsafe-data in de interne software. Met hun expertise en de nodige knowhow verbetert Creditsafe zo de manier van zakendoen.

Elk B2B-bedrijf kan bij Creditsafe terecht om zijn bedrijfsvoering te optimaliseren. “We hebben klanten in elke sector en van eenmanszaak tot multinational”, weet de country manager. Iedereen krijgt een account manager als vast aanspreekpunt, die zowel proactief als reactief contact houdt. Met een persoonlijke gebruiksnaam en wachtwoord heb je als bedrijf altijd toegang tot het online platform, dat 24 op 24 en 7 op 7 bereikbaar is.

Creditsafe

“Onze contracten worden sowieso niet stilzwijgend verlengd”, benadrukt Emma Germano. “Dat is een heel bewuste keuze. We willen onze klanten vrij laten om zelf te kiezen. Ze kiezen voor een verlenging in plaats van voor een opzegging. Zo weten we zeker dat ze bij ons blijven vanuit tevredenheid en ondernemersgoesting.”

Ambitieuze groeier
Met 240 miljoen bedrijfsrapporten online is Creditsafe nu al een datareus. De ambities voor de toekomst reiken echter nog veel verder. Emma Germano: “We willen verder groeien als global business intelligence expert. Het streefdoel is onze omzet van 4,8 miljoen te verdubbelen de komende vijf jaar. Met 1,6 miljoen bedrijven is België absoluut een groeimarkt voor Creditsafe. De dubbele teambezetting die de groei met zich zou meebrengen, vergroot onze mogelijkheden én de voordelen voor onze klanten.” Emma Germano tot slot: “In België willen we uitgroeien tot de ‘preferred partner’ in onze sector”.

Tekst |  Stephanie Demasure    beeld | Creditsafe
Uitgelichte afbeelding: 
Creditsafe wil het huidig team binnen vijf jaar zien verdubbelen.