Cardoen zet zijn ambities kracht bij en wordt lid van een Europees netwerk

Cardoen, bekend als de grootste zelfstandige autodetailhandelaar in België, wordt lid van Aramisauto.com. Deze Europese groep is gespecialiseerd in de onlineverkoop van tweedehandswagens. De huidige aandeelhouders van Cardoen, KeBeK en de familie Cardoen, hebben een overeenkomst over de verkoop van hun aandelen aan Aramisauto.com, dat al actief is in Frankrijk en Spanje.

Guillaume Paoli en Nicolas Chartier, de oprichters van Aramisauto.com, verklaren: “Het is onze ambitie om de beste en handigste oplossing in Europa te worden om een auto te kopen. Cardoen deelt dezelfde ambitie en dezelfde waarden als Aramis, en we hebben een vergelijkbare zin voor ondernemen. We kijken ernaar uit om samen te werken met de teams van Cardoen.”

De marktpositie versterken
Cardoen heeft een omzet van 160 miljoen euro en verkoopt meer dan 13.000 auto’s via zijn website en 13 autosupermarkten.  De onderneming biedt een ruime keuze van 25 automerken aan volgens het concept van de laagste prijs, dat al bekend is bij 80 procent van de Belgische klanten.

Dankzij het nieuwe partnerschap zal Cardoen zijn groei kunnen bestendigen, vooral door de online ervaring van Aramisauto.com in combinatie met het ‘laagste prijs’ concept.

Geen grote operationele veranderingen
Het huidige management van Cardoen blijft aan het hoofd van de onderneming staan.  Aan de arbeidsvoorwaarden van het personeel van Cardoen verandert niets.

De missie en het merkimago van Cardoen blijven dezelfde, en de onderneming blijft haar netwerk van autosupermarkten vergroten. Zo openen de komende zes maanden nieuwe vestigingen in Geel, Charleroi en Luik hun deuren.

“Door de snelle groei van Cardoen in België waren we op zoek naar een ruimere, Europese dimensie. Met Aramisauto.com hebben we de juiste partner gevonden. Ze hebben veel ervaring met e-commerce en de onlineverkoop van auto’s. Dankzij deze extra knowhow kan Cardoen zijn doel nog sneller verwezenlijken: aan klanten de handigste manier bieden om een auto te kopen, met een sterkere interactie dan ooit tussen de website en ons netwerk van autosupermarkten”, aldus Wim Vos, CEO van Cardoen.

De transactie moet nog worden goedgekeurd door de Belgische regelgevende instanties.