Redenen waarom banners wél werken!

Banners – veel bedrijven zien het als een ouderwetse vorm van reclame en daar heeft de groeiende populariteit van andere advertenties zeker en vast iets mee te maken. Er zijn echter genoeg redenen waarom je als onderneming wél zou moeten kiezen voor banners. Een banner drukken of online plaatsen zijn twee mogelijkheden, beiden met interessante voordelen voor elk type bedrijf. 

Banners zijn een soort van online reclame die op webpagina’s tevoorschijn komt en de mogelijkheid geven aan bezoekers van die website om door te klikken. Het is één van de vele soorten webreclame die door bedrijven en ondernemingen toegepast wordt om een product of dienst in de kijker te zetten. Waarom zou je nu voor deze reclame moeten kiezen?

De voordelen van banners voor bedrijven

1. Banners zijn goedkoop

Eerst en vooral zijn banners relatief goedkoop, zeker in vergelijking met andere vormen van reclame. De reden daarvoor is dat je eigenlijk helemaal zelf het ontwerp van je banner kunt bepalen, waardoor je die opdracht dus niet aan een extern bureau moet uitbesteden. Op die manier bespaar je geld én heb je zelf meer invloed op hoe de reclame eruit gaat zien!

2. Meer zicht op bezoekersgedrag

Een ander voordeel van banners is dat ze je de mogelijkheid geven om het gedrag van bezoekers te meten. De zogenaamde CTR, of click through rate, is de hoeveelheid of het percentage bezoekers van een website dat effectief op jouw banner gaat klikken. Als je een duidelijk zicht hebt op hoe hoog dat percentage ligt, is het ook veel eenvoudiger om te weten waar je doelgroep precies surft.

3. Een specifieke banner voor jouw bedrijf

Een andere goede reden om voor een banner te kiezen, is aangezien je zelf beslist hoe deze reclame tentoon wordt gesteld. Zijn er bepaalde websites waar je de banners op terecht wil laten komen? Is er een specifieke doelgroep die je hiermee hoopt te bereiken? Wat je doelen ook zijn, bij online banners heb je het heft zelf in handen. En dat vertaalt zich dan weer in méér succes voor je bedrijf!

4. De banner-fabel ontkracht

Vaak worden banners afgekeurd door bedrijven door een mythe die errond is ontstaan. Zo zouden alle vormen van online reclame hoe dan ook door bezoekers genegeerd worden, wat dus niet waar is. Belangrijk is wel om je banner zo groot mogelijk te maken, aangezien de kans dat die wordt opgemerkt logischerwijs groter is!