Customer centric worden, hoe doe je dat?

Een tevreden klant is goud waard. Toch slagen heel wat bedrijven er niet in om hen allemaal gelukkig te maken. Gevaarlijk, want de concurrentie stijgt en wordt via digitale wegen steeds makkelijker bereikbaar. Je kan je klanten dus maar beter geven wat ze willen, of je raakt hen kwijt. Op naar een aanpak die volledig customer centric is? Ook Teamleader gaat ervoor in 2017.

Je website is vaak het eerste contactpunt met potentiële klanten. Je wil hier dan ook een geweldige gebruikerservaring creëren om ervoor te zorgen dat ze contact met je opnemen of meteen hun gegevens achterlaten.

Die gegevens zijn niet iets waar je nonchalant mee wil omspringen. Opslaan en beheren kan je makkelijk met een tool voor Customer Relationship Management. Bij Teamleader zouden ze het niet aanbieden als ze er niet in geloofden; een CRM centraliseert al je contactinformatie, zodat elk teamlid je klanten persoonlijk kan benaderen.

Wanneer deze de klantendienst opbelt, bijvoorbeeld. Met een CRM weet elke collega in een mum van tijd tal van gegevens te achterhalen voor een gepersonaliseerde aanpak.

Zo’n aanpak vindt Teamleader zelf erg belangrijk. Teamleader biedt bovenop de dienst na verkoop ook begeleiding op maat aan. Door klanten van in het begin vlot met de software te leren werken, worden frustraties tot een minimum beperkt.

Ontvangt Teamleader toch een klacht? Dan probeert het niet alleen te luisteren, maar die kritiek ook om te zetten in concrete acties. De afdeling ‘customer success’ is dus heel wat meer dan een gewone klantendienst, hoewel een snelle behandeling van vragen en klachten prioritair blijft.

Het kan natuurlijk altijd beter. 2017 is dan ook het jaar dat Teamleader de klant nog meer centraal wil stellen. Met evenementen wilt Teamleader hen op de hoogte houden van het product én uitgebreid bedanken. Zonder hen zou Teamleader er immers niet staan.

Ook jij kan meer customer centric worden! Een uitstekend product of dienst aanbieden is de eerste stap. De persoonlijke band met je klanten verbeteren, is de tweede.

Benieuwd naar andere manieren om efficiënter te werken en je bedrijf te doen groeien? Kom dan naar Work Smarter 2017 voor meer tips!

Info & tickets op www.worksmarter.gent


Foto: Teamleader combineert CRM, projectmanagement en facturatie in een eenvoudige en gebruiksvriendelijke tool, die bedrijven helpt om slimmer te werken.