Lage prijzen en prijstransparantie geven Cardoen groei van 14%

De autosector is het afgelopen jaar met 1,3% gegroeid. Met een stijging van 14% doet Cardoen het dus een pak beter. Die stijging heeft de autosupermarkt onder andere te danken aan zijn prijstransparantie. Die prijsstrategie wordt zelfs nog uitgebreid met een autoverzekering die meer transparantie en gelijkheid biedt.

Sinds 2008 stijgt het marktaandeel van Cardoen in het segment nieuwe wagens. Steeds meer particulieren vinden bij het kopen van een nieuwe wagen de weg naar de autosupermarkt. Dit niet enkel door het stijgend aantal toonzalen en de webshop, maar ook door de consequente aanpak van Cardoen.

Cardoen speelt perfect in op de noden van de particuliere consument die 25 verschillende merken aan de scherpste prijzen onder één dak kan vinden. Tenslotte kiest Cardoen steeds voor een duidelijke prijs, de klant weet bij het kopen van een wagen meteen welke prijs hij zal moeten betalen. Die prijstransparantie wil Cardoen nog verder trekken en brengt daarom de allereerste transparante autoverzekering op de markt.

Een laag en voor iedereen gelijk verzekeringstarief
De premie van een autoverzekering berekenen is doorgaans niet eenvoudig. Je hebt de gegevens van de wagen, socio-demografische gegevens van de bestuurder en de schadehistoriek van de bestuurder nodig, om dan al die data door een matrix te halen voor je weet welke premie je zal betalen. Elke bestuurder kan een ander tarief betalen, voor dezelfde wagen.

Dit is niet het geval bij de nieuwe autoverzekering van Cardoen. De autosupermarkt vermeldt vanaf nu op elke wagen de premie voor zowel de BA- (burgerlijke aansprakelijkheid) als de omniumverzekering. De premies gelden voor iedereen ouder dan 23 die al langer dan drie jaar zijn rijbewijs heeft en de laatste drie jaar geen ongeval heeft gehad. Kortom, voor 85% van de automobilisten. Of je man of vrouw, 40 jaar dan wel 55 jaar bent en al of niet in de stad woont, het maakt voor Cardoen Insurance allemaal niet uit, de te betalen premie is voor iedereen gelijk.

Omdat Cardoen jaarlijks duizenden wagens verkoopt in België kan het heel voordelige voorwaarden krijgen. Via makelaar Kegels en Van Antwerpen werd bij Amlin, een grote verzekeringsmaatschappij, een scherp tarief bekomen.

Ook voor wie jonger dan 23 is of recent een ongeval had, kan de premie onmiddellijk berekend worden. Cardoen neemt met zijn nieuwe autoverzekering dus ook de laatste hindernis bij het kopen van een wagen weg. Je zal er meteen weten wat je wagen, inclusief verzekering, echt zal kosten.

Een extra troef werd bekomen door een huur-koopformule, Comfort+, uit te werken waarbij de autoverzekering steeds aan bonus-malus 0 wordt gerekend en je zelfs bij ongeval je premie kan behouden. Binnen Comfort + heb je op die manier de controle over je autokosten en heb je nooit onverwachte autokosten

Cardoen lanceerde de online videocampagne “Vinde gij da normaal?”. Cardoen wil op deze manier het gemis aan prijstransparantie in de autobranche in een grappig perspectief zetten. In het meest recente filmpje wordt de vergelijking met een restaurant gemaakt, waar de prijs voor je diner wordt bepaald op basis van de opties die je wilt (hoe je biefstuk gebakken wordt) en of je bijvoorbeeld al of niet je bord leegeet (des te leger, des te minder afwas, des te goedkoper). De video is te bekijken via deze link.