“De mobiliteit van onze klanten is onze prioriteit”

Eigenlijk heeft BMW van Osch geen introductie nodig. Met concessies in Halen, Hasselt en Tienen is de garage al meer dan 50 jaar een begrip in Limburg en omstreken. Fleetformules op maat van zowel kleine als grote ondernemingen en een uitgebreid autogamma maken van Osch de ideale fleetpartner. We staken ons licht op in Halen, de eerste concessie van Limburgs bekendste BMW-verdeler. 

BMW van Osch kan bogen op een sterk basiscliënteel van zowel particulieren als bedrijven. Verkopers Michel Lauwers, Andy Hofman en Philippe Djemmali werken respectievelijk al 28, 21 en 2,5 jaar voor van Osch. “Onze klanten hebben hun vaste verkoper,” lichten ze toe. “Zij kennen ons en wij kennen hen. We streven naar vier contacten per jaar met al onze klanten via events en netwerkmomenten. Er zijn ook heel wat lokale ondernemers en handelaars die met een van onze auto’s rijden. We zoeken altijd naar een win-winsituatie en proberen onze professionele klanten in de picture te zetten met bijvoorbeeld evenementen en promofilmpjes.”

EVF_Hans-Vanlooy

Fleetservice voor kmo’s
van Osch Halen legt al lang een sterke focus op de fleetmarkt. Met hun nieuwe fleetmanager, Sofie Timmermans, spelen ze hier nog meer op in. “Wij bieden pakketten én auto’s op maat aan. Contact, vertrouwen en rijplezier zijn onze drie speerpunten. BMW heeft binnen haar uitgebreid gamma modellen die zich perfect lenen tot leasing door bedrijven. Dit maakt dat deze wagens niet enkel betrouwbaar en milieuvriendelijk zijn, maar ook dat we een goede TCO (Total Cost of Ownership) van het wagenpark kunnen verzekeren. Recent hebben we ons nog meer toegespitst op kleine bedrijven en kmo’s. Zij hebben niemand in dienst die zich daar echt mee bezig houdt. Vaak beseffen ze niet dat ze een pak kostenefficiënter kunnen werken. Zij zijn enorm gebaat met onze totaalservice, waarbij we hen alles uit handen nemen, zoals financiering, verzekering en onderhoud.”

“We investeren voortdurend in ons vervangwagenpark. Wanneer een klant  met een auto uit een hoger segment rijdt, verwacht hij een evenwaardige vervangauto. Waar mogelijk proberen we hen zelfs met een hoger type of een nieuwer model te laten rijden. Dat wordt enorm gewaardeerd en zo leren onze klanten andere modellen kennen. Het maakt deel uit van onze premium aanpak inzake service en langetermijnbinding. Vaak halen we een auto op aan een bedrijf en brengen hem na het onderhoud weer terug.

De mobiliteit van onze klanten is onze prioriteit, wij trachten steeds een goede oplossing aan te bieden.”

EVF_Sofie-Timmermans

Klaar voor de toekomst
Als sterke speler op de fleetmarkt, investeert BMW voortdurend in duurzaamheid en innovatie. “BMW was de huidige groene wave voor,” weet operationeel directeur Hans Van Looy. “We hebben een hybride wagen in bijna elk type tot en met de exclusieve i8-sportwagen.

Natuurlijk is er ook ons i3-model, een volledig elektrische auto waarvan de actieradius voortdurend wordt uitgebreid. BMW is al jaren klaar voor die markt. Ook op veiligheid wordt enorm ingezet. De nieuwste auto’s zijn uitgerust met actieve veiligheidssystemen die het menselijk falen ondervangen. Een auto wordt ook meer en meer een werkinstrument via BMW ConnectedDrive, een intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo ben je altijd verbonden en vrij om te communiceren vanuit je auto, zonder veel afleiding.”

Wil je graag weten wat de mogelijkheden zijn voor je wagenpark? Neem dan vrijblijvend contact op met onze fleetmanager: Sofie Timmermans via Sofie.Timmermans@vanosch.net.bmw.be of 0486/55 68 84

Tekst | Leen Raats   Beeld | Els Verbakel